Internationale levering
In overeenstemming met de EU-verordening inzake Geo-blocking, levert ons bedrijf ook buiten het België in de volgende landen:
Oostenrijk (AT), Tsjechië (CZ), Denemarken (DK), Frankrijk (FR), Duitsland (DE), Hongarije (HU), Verenigd Koninkrijk (UK), Nederland (NL), Polen (PL) en Slowakije (SK).
Als u een product op deze website wilt kopen en in een van de bovengenoemde landen wilt laten leveren, wordt dit hieronder gedefinieerd als "Internationale levering".
Als u wilt dat uw bestelde producten in een van de hierboven genoemde landen worden geleverd, hoeft u deze enkel in de uitcheckprocedure aan te duiden. De levertijd kan echter langer zijn in overeenstemming met uw afleveradres en er zal een internationale bezorgingsheffing bovenop de bezorgkosten worden aangerekend.
Houd er rekening mee dat we alleen producten buiten het België leveren, die deel uitmaken van ons productprogramma in het land van bestemming. Dit betekent dat bepaalde producten mogelijk niet beschikbaar zijn in sommige landen.
Voor het toepasselijke btw-tarief zijn we verplicht om de lokale btw van het land waarnaar de goederen worden verzonden aan te rekenen. Voor internationale leveringen zijn dezelfde betalingsmethoden beschikbaar als voor binnenlandse leveringen. De enige uitzondering is "rembours", die we niet aanbieden voor internationale leveringen.
U kunt een ander factuuradres opgeven in een van de EU-lidstaten dat verschilt van het land van levering. Ongeacht het geselecteerde factuuradres gelden de specifieke leveringsverplichtingen van ons bedrijf alleen voor de bovengenoemde landen.
De voorwaarden en de periode van garantie van de gekochte producten zijn onafhankelijk van het land van bestemming en volgen altijd de principes die op de volgende pagina worden gespecificeerd: Garantie
Om producten terug te zenden geldt hetzelfde retourbeleid voor internationale leveringen als voor binnenlandse leveringen binnen het België, die u op onze volgende pagina kunt bekijken: Terugzendingen
Om het meest geschikte / dichtstbijzijnde retourmagazijn voor uw retouraanvraag te achterhalen, raden we u aan om contact op te nemen met ons klantenserviceteam door een e-mail te sturen naar info@dedakraamshop.be.
Uw wettelijke rechten – in het geval van gebrekkige of beschadigde producten
Mocht een door ons geleverd product gebreken vertonen of niet met de beschrijving overeenkomen, dan hebt u – in aanvulling op uw rechten ingevolge deze algemene voorwaarden – wettelijke rechten. Producten worden als gebrekkig beschouwd indien (a) ze niet van genoegzame kwaliteit zijn (d.w.z. dat ze niet voldoen aan de norm die door een redelijk persoon als genoegzaam zou worden beschouwd, waarbij rekening wordt gehouden met onze beschrijving van de producten, de prijs en eventuele andere relevante omstandigheden) of (b) ze niet geschikt zijn voor een bepaald doel waarvoor u ze nodig hebt en waarover u ons voorafgaand aan of ten tijde van het plaatsen van uw bestelling hebt geïnformeerd.
Wij proberen de kleuren van onze producten zo realistisch mogelijk weer te geven. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor eventuele verschillen tussen de kleuren die door uw computerapparatuur worden weergegeven en de daadwerkelijke kleuren van onze producten.
Niets in deze algemene voorwaarden vormt een beperking van uw wettelijke rechten.
Recht op annulering - in het geval van gebrekkige of beschadigde producten
Indien een aan u geleverd product gebrekkig is, dient u dit zonder onnodige vertraging aan ons te melden. Om te zorgen dat wij uw order kunnen herkennen, verzoeken wij u bij het uitoefenen van uw recht op herroeping uw volledig contactgegevens (naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres) bekend te maken, evenals het ordernummer en de betreffende artikelen uit de koopovereenkomst die u wilt herroepen.
U heeft recht op ofwel de ontvangst van een gratis vervangend exemplaar van het gebrekkige product, ofwel op de ontvangst van een vervangend onderdeel, waarmee u het gebrekkige product kunt repareren.
Wij zijn te allen tijde gerechtigd een gebrekkig product te vervangen in plaats van het te repareren, tenzij dit voor u tot onevenredige kosten zou leiden.
Ongeacht de zojuist genoemde oplossingen geldt dat u, indien een aan u geleverd product gebrekkig is of niet overeenkomt met de beschrijving ervan, het recht hebt de overeenkomst te annuleren en volledige restitutie te ontvangen.
Indien wij de overeenkomst niet nakomen, zijn wij verantwoordelijk voor alle door u geleden schade die het voorzienbare gevolg is van onze tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. Schade is voorzienbaar indien de schade een evident gevolg is van onze tekortkoming in de nakoming of indien er op het moment dat de overeenkomst tot stand kwam door u en ons redelijkerwijs rekening mee werd gehouden dat de schade zich zou kunnen voordoen.
In geen geval wordt onze aansprakelijkheid jegens u door ons uitgesloten of beperkt wanneer dit onrechtmatig zou zijn.
Gevolgen van de annulering - in het geval van gebrekkige of beschadigde producten
Indien u de overeenkomst annuleert (omdat de aan u geleverde producten gebrekkig zijn of niet overeenkomen met de beschrijving ervan), vergoeden wij aan u alle van u ontvangen betalingen, met inbegrip van de verzendkosten; wij vergoeden aan u echter geen eventuele aanvullende verzendkosten die in rekening zijn gebracht indien u voor een andere verzendmethode hebt gekozen dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending.
Indien u de overeenkomst annuleert (omdat de aan u geleverde producten gebrekkig zijn of niet overeenkomen met de beschrijving ervan), zullen wij het terugzenden van het foutieve product regelen en de kosten ervan dragen.
In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. Wij stellen deze waardevermindering vast zoals hierna wordt beschreven.
Garantie
De garantievoorwaarden zijn in de aparte garanties uiteengezet; deze zijn beschikbaar op onze homepage. De garantievoorwaarden zijn op geen enkele wijze van invloed op uw wettelijke rechten.
Recht op ontbinding
U hebt het wettelijke recht om de overeenkomst binnen veertien (14) dagen zonder opgave van redenen te ontbinden; dedakraamshop.be geeft u echter – uit welwillendheid – in totaal zestig (60) dagen de tijd om de overeenkomst te ontbinden.
De ontbindingstermijn loopt af zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) de door u bestelde producten ontvangt of – indien de overeenkomst betrekking heeft op meerdere producten die in één bestelling door u zijn besteld en afzonderlijk door ons zijn geleverd – zestig (60) dagen na de dag waarop u (of iemand die door u wordt aangewezen) het laatste product ontvangt.
Teneinde het recht op ontbinding uit te oefenen, indien u hiertoe het recht hebt, dient u ons over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst te informeren (zie de contactgegevens hieronder) door middel van een eenduidige verklaring van uw intentie tot ontbinding; deze verklaring dient per e-mail naar info@dedakraamshop.be te worden verzonden.
Om uw bestelling te kunnen identificeren, verzoeken wij u de volgende informatie te verstrekken wanneer u uw recht op ontbinding uitoefent:
nummer van de orderbevestiging;
uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres); en
de gegevens van het product of de producten ten aanzien waarvan u de overeenkomst wenst te ontbinden.
Om aan de ontbindingstermijn te voldoen (d.w.z. dat u uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), hoeft u ons slechts voordat deze termijn afloopt uw kennisgeving te sturen waarin u ons laat weten dat u uw recht op ontbinding uitoefent.
Gevolgen van ontbinding
Indien u de overeenkomst ontbindt (d.w.z. dat u uw recht tot ontbinding van de overeenkomst zonder opgave van redenen uitoefent), vergoeden wij aan u alle van u ontvangen betalingen, met inbegrip van de verzendkosten; wij vergoeden aan u echter geen eventuele aanvullende verzendkosten die in rekening zijn gebracht indien u voor een andere verzendmethode hebt gekozen dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending. Wij voeren de terugbetaling zonder onnodige vertraging uit, maar uiterlijk:
a. veertien (14) dagen na de dag waarop wij geleverde producten van u hebben terugontvangen; of
b. (indien dit eerder is) veertien (14) dagen na de dag waarop u hebt aangetoond dat u de producten aan ons hebt geretourneerd; of
c. (indien er geen producten zijn geleverd) veertien (14) dagen na de dag waarop wij over uw besluit tot ontbinding van de overeenkomst zijn geïnformeerd.
Wij voeren de terugbetaling via dezelfde betalingsmethode uit als de betalingsmethode die u voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij nadrukkelijk anders met u is overeengekomen; in ieder geval zijn voor u aan deze terugbetaling geen kosten verbonden.
Indien u de overeenkomst om welke reden dan ook ontbindt nadat producten aan u zijn verzonden of door u zijn ontvangen, dan dient u deze aan ons te retourneren. Voor informatie over het retourneren van de producten kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@dedakraamshop.be. U dient de producten zonder onnodige vertraging en in ieder geval uiterlijk veertien (14) dagen na de dag waarop u uw ontbinding van deze overeenkomst aan ons kenbaar maakt te retourneren. Aan deze termijn wordt voldaan indien u de producten terugstuurt voordat de periode van zestig (60) dagen afloopt.
Indien u de overeenkomst ontbindt zonder opgave van redenen, dan zijn de directe kosten voor het retourneren van de producten voor uw rekening.
In alle gevallen bent u aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de producten die wordt veroorzaakt doordat de producten op een andere wijze zijn behandeld dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen. Wij stellen deze waardevermindering vast zoals hierna wordt beschreven.
Onze vaststelling van een eventuele waardevermindering van de producten
Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, mag u de producten hanteren en inspecteren, op voorwaarde echter dat u dit doet (i) met de nodige zorgvuldigheid en (ii) op dezelfde manier als u gewoonlijk in een normale winkel is toegestaan. Indien de producten intensiever dan dit worden gehanteerd of geïnspecteerd, kan dit tot een waardevermindering van de producten leiden; wij zijn gerechtigd deze waardevermindering in mindering te brengen op de door ons uitgevoerde terugbetaling van de van u ontvangen betaling, of de waardevermindering bij u in rekening te brengen. Waardeverminderingen worden per geval vastgesteld. Tijdens het hanteren en inspecteren van de producten zoals hiervoor beschreven, mag u de doos openen en de stoffen en kleuren van de producten met de nodige zorgvuldigheid inspecteren, mits de doos wordt geopend zonder deze te beschadigen. Wanneer de doos is beschadigd, wordt dit gezien als een waardevermindering van de producten. Ook bij montage van de producten bestaat er een gerede kans op een waardevermindering van de producten. Wij wijzen u erop dat u, zolang de producten in uw bezit zijn en totdat ze aan ons zijn geretourneerd, verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade daaraan.
Toepasselijk recht en forum
Op overeenkomsten die door deze onlinewinkel worden aangegaan, is Nederlands recht van toepassing. De rechters in Nederland hebben rechtsbevoegdheid ten aanzien van alle geschillen en vorderingen die voortvloeien uit overeenkomsten die via deze onlinewinkel worden aangegaan.
Een klacht indienen
Indien u een klacht over uw onlineaankoop wilt indienen, kunt u gebruikmaken van het portaal Onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie. Klik op deze link om uw klacht in te dienen: http://ec.europa.eu/odr.